my counter

ikut? silakan ^^v

Saturday, February 20, 2010

gulai siput sedut~ slrpppppp!!!!!

menjelang hari keberangkatan aku, kebanyakan menu adalah mengikut pilihan aku. semalam, aku mintak mak tolong masak lauk gulai ikan dengan petai... fuhh!! mengancam abis! berapa kali ulang makan. hailah... duk umah memang selera aku bertambah. kalau kat sana, makan sekadar cukup syarat je. buat tenaga utk bekerja. tapi nak kata aku jimat, xdelah pun. bab makan aku memang x berjimat - makan selagi ada selera. ade satu je benda yg buat aku jimat ---> shopping. sebab tu aku xde sangat keluar berjalan ke shopping complex. makin upper year ni aku pandang sebelah mata je shopping complex tu. kalau pegi pun, aku cari hiburan lain seperti wayang, karaoke or tempat lepak dan makan. see..... makan memang sentiasa ada dalam kamus hidup aku. *wink*

hari ni, mak xde. mak pegi lawatan nilai-melaka dgn geng wanitanya. tinggal kami adik beradik dengan abah. hari ni permintaan aku - gulai siput sedut. abah menggunakan segala kepakarannya dalam menyediakan hidangan untuk hari ni. guess what?? sebijik cam mak masak raso eh. cuma x pedas je. kalau abg mir masak memang lagi umphh ni. abg aku tuh keje arini. jadi, abah la yg masak.

"asal x masak sendiri???" aku tau, mesti ada yang tanya camtu.
"sebab x sedap. balik umah, dah tentu nak rasa air tangan mak." senyum.

No comments: