my counter

ikut? silakan ^^v

Monday, June 11, 2012

Kes Kunci Tertinggal



INI yang paling benci dengan diri sendiri. Kes kunci tertinggal dalam opis pulak. Di saat aku sarat bawak bekalan cinta dari mak, masa ni la kunci tertinggal lah. Saje je nak bagi aku tunggu macam patung depan pintu kat tangga ni. <---- Tengok tu tak nak salahkan diri sendiri sebab careless. Ketuk kepala sekali! Maka terpaksa la manis muka ringankan mulut say hai pada orang ASBA yang naik tangga untuk ke tingkat atas. Aduhai. Nasib baik takde yang handsome. (Sempat!)

         Tangan keluarkan handset. Handset bawak pulak kan Nis? Kau ni memang adeee je yang tinggal. Tak kunci, handset tinggal. Haih. Kalau ada anak, mau anak tertinggal ni. Errk!  Hampir aje nak message si Siti. Padahal aku tahu dia biasanya datang lagi lewat, orang ke-3 takpun ke-4 yang masuk opis. Penat berdiri, aku duduk kat tangga. Sungguhlah kalau orang ASBA ada cctv boleh tengok betapa boringnya aku menunggu 'kunci' sampai. Nak tunggu dalam kereta, jauh pulak. Kalau tak, boleh dengar lagu sikit. Kenapa tak tunggu kat bawah Nis? Ha'ah eh.. kenapa ek? Ohh.. tadi kat bawah ada pakcik opis sebelah. Malas la nak borak. Pakcik tu baik, kadang-kadang rajin dia naik ketuk pintu opis semata-mata nak tanya aku da bayar parking belum sebab DBKL datang. Baik kan? Rajin jugak tegur hai-hai bye-bye assalamualaikum, waalaikumussalam kalau jawab, sayang. Ehh. Macam bukan tagline aku je. Memang bukan!

          Tengah menongkat muka, elok pulak kelibat Siti muncul. Bagus! Penyelamat gua!
          "Weh... apesal kau?" Dia gelak-gelak tengok aku buat muka comel.
          "Ha. Nak tanya jugak apesal kau datang awal." Dengan Siti memang aku selamba sound. Dia bukan boleh 'diharap sangat' untuk datang awal, melainkan kalau pesan awal-awal ajak sarap sama-sama.
          "Aku memang nak masuk awal arini." Dia punya kunci, dia yang bukakan pintu. Tapi bab buka padlock, aku yang ambil alih.
          "Mana kak Fathin?" soalnya.
          "Entah. Semalam tak datang jugak." Kitorang masuk, laju je Siti buka suis lampu, tapi suis kat tempat aku tak dibukanya pulak. Hampeh minah ni.
          "Weh.. biar gelap je tempat aku. Buka ah sekali!"
           Siti gelak je sambil masuk dalam. "Lupa pulak kau ada." Workstation dia duduk dekat dengan bos. Aku dengan kak Fathin duduk kat luar ni je.

           Hari Selasa.
           Second day after Monday blues.
           Should be no more blues okay Nis? Let's working!


           "Begin with the end in mind."
           Bismillah.


           May ALLAH bless.

No comments: