my counter

ikut? silakan ^^v

Tuesday, June 28, 2011

Terang! lagi!


HAMPIR dua minggu event Terang! berlalu. Seronok, beronok-ronok bila bertambah kawan2 baru. Aku jadi fasi untuk budak2 UIA (sebutan: Uiya). Dorang sumpah cool, sporting and best sangat. Bila aku ngan Didi bawak dorang ke dewan, ke FAB square, sorakan cheers dari seorang cheerleader - "Aiyuha syabaaaab..." lalu disambut dengan sorakan ramai - "UIYAAA!!" sangat menggamatkan suasana. Aku bangga dengan semangat budak2 ni.
Tak kurang jugak dengan Group 7 yang aku ngan Didi perlu handle. Group 7 merupakan group daripada sesi ice breaking - campuran dari semua school. Dalam group ni ada budak2 Poli PD, KK Tapah, UIA, USM, UKM dan UiTM Shah Alam. Maka secara tak langsung aku kenal dengan ramai peserta. Sebagai pemerhati (jugak) aku rasa semua peserta Terang! sangat cool dan awesome. Memang Gila la Weh!! (tagline cheers Terang!)

Kalau citer pasal Terang xtaula bile nak abes. Banyak sangat kenangan manis, sedih pun ye (lagi pulak ni event terakhir sebelum aku BLAH dari UTM ni). Actually kemeriahan Terang ni juga mendapat perhatian daripada media press - UTUSAN:



dan juga mendapat pengiktirafan daripada Majlis Bandaraya Johor Bahru (MBJB) melalui sebuah modul Terang @ JB. Kat modul ni semua peserta perlu complete 2 task; 1) heritage trail [ala-ala Amazing Race], 2) Installation Wire Mesh [street furniture]



Betapa Terangnya bandar JB hari tersebut! Kecoh! Riuh! Sampai Oppa kami (Mr. Director Boon Soon) pun ditemubual oleh TV AlHijrah.



Dan pagi tadi aku baca entri ni (tiba2 rasa bangga jap):


Dengar jugak peserta Terang yang nak sambung study di UTM. Anda semua amat dialu-alukan. Welcome to our school of architecture!


Betapa Terang!nya event ni maka dah Terangkan mata semua pihak. Akhirnya budak kos lain buka mata bahawa wujud komuniti budak Senibina yang 'macam-macam' kat bumi UTM ni.

Lega bila Terang dah selesai. Aku dapat rasakan event ni berjaya dan tidak kurang kalah dengan event Olympiarch yang dianjurkan UTM 5 tahun lalu. Maka dengan itu harap-harapnya super senior kami tak berasa malu dengan kesinambungan event ini.


UIYA Terang Family
*Photo credit to Izreen*



Group 7 *woww hebat!!*

Dan hubungan aku dengan budak2 UIYA dan Group 7 pun tak terhenti setakat di Terang. Bertalu-talu sambung kemeriahan di fb sendiri, fb Terang. Yang terbaru, warga UIA menjemput kami untuk menghadiri Heritage Studies Exhibition.


Recent event : Heritage Studies Exhibition

Venue : Kuliyyah of Architecture and Environmental Design, UIA, Gombak
Date : 28 June - 1 July 2011



Mari lebarkan jaringan kenalan. Mari luaskan pengetahuan!
Harap ukhwah berkekalan sampai bila-bila. =)

2 comments:

Syiqa Syafiqa said...

huhu thanx to Terang! yg kenalkn kite sume :)

areniz^16 said...

yup! keep in touch ok! :)