my counter

ikut? silakan ^^v

Wednesday, February 22, 2012

Biar Mimpi Sampai ke Bintang



►♪♫
Biar mimpi-mimpi kita
Jejak sampai ke bintang
Walau harus menggapai awan
Menongkah arus ini....


Aku tahu bukan mudah
Tapi mimpi ini harus aku


Tiada gunung yang terlalu tinggi
Tiada laut yang terlalu luas
Tuk mereka memisahkan kita
Dari mimpi-mimpi kita ini


Jangan resah ini takdir
Tuhan mendengarnya
Tuk membawa mimpi-mimpi kita ►♪♫

(Asmidar, Biar Mimpi Sampai ke Bintang)




***

Kau ada cita-cita kau.
Aku ada cita-cita aku.
Kau dengan jalan kau.
Aku dengan jalan aku.
Tapi masih.
Aku percaya kau.
Kau percaya aku.
Kalau tak hubungan tu takkan sampai ke mana.
Ke bintang pun belum tentu.


Untuk aku excel dalam bidang aku.
Aku perlukan masa dan komitmen.
Maka kita berpisah arah, berjauhan masa dan jarak.
Kata kau, kalau ada jodoh tak ke mana.


Aku dah punya jawapan sekarang ini.
Untuk tempoh dua tahun ini, atau lebih.
Akan aku kejar cita-cita aku.
Lupakan pengajian buat seketika.
Lakukan perkara yang lebih penting.
Matlamat yang lebih nyata.


Biar mimpi sampai ke bintang,
Tapi usaha diganda sampai jadi kenyataan.


Kalau semua orang boleh,
Kenapa aku tidak, kan?



Jodoh.


Kalau ada, ada lah.


Lagipun aku percaya,
 Tiada jalan singkat untuk sampai ke suatu destinasi yang sememangnya jauh.
Perjalanan tetap melibatkan langkah demi langkah, tingkat demi tingkat.


Untuk mencapai seorang 'aku' yang benar-benar 'aku',
bukan semudah itu.


I wanna fly high to be someone,
tho I know I'm not that good to be someone.
I wanna changed.



May ALLAH bless.

No comments: