my counter

ikut? silakan ^^v

Friday, January 20, 2012

On 9 January 2012...



I WAS one week late to post this entry.  Should post it last week. Oh, I was sooo super excited celebrating newborn in the family, welcome to the world Aydin Syamil! The first baby boy in Hamid's family. All this while we were wondering who's gonna have the baby boy. Bet I don't have the opportunity to break the record since I still not married up until now. Haha. Kalau kawin pun belum tentu dapat baby boy. Murah rezeki kakak. Syukur alhamdulillah atas pemberian-Nya, kakak dan baby selamat.


         We never expect the baby will be out in a way that my sister was still active go here and there. She doesn't believe when the doctor asked her to be warded.


          "Awak ambil kunci ni, mandi. Lepas isyak bersalin ni." She gave a room key so my sister can be ready and prepare.

         "Ha? Ye ke doktor?" Berkali-kali la kakak tanya, doktor angguk-angguk. Tapi kakak selamba je balik rumah dan solat Asar sebelum datang balik ke Pusat Perubatan Naluri.


         So aku pun sempat la jumpa kakak bila aku balik kerja. Nampak dia salam-salam dengan mak. Pastu nangis. Aku pelik la dengan drama tu. Yes, aku memang lambat sikit nak analisis apa yang berlaku. =.="

         Dia salam aku. "Kenapa ni? Dah bersalin ke??" Apa punya soalan daa. Aku dapat rasa perut dia macam 'mengecik' bila kami berpeluk. Maksudnya perut 'ke bawah', petanda dah tiba masanya untuk melahirkan.


         "Ape pulak.. nak kene masuk wad lah tu. Nak bersalin dah. Ko ni…" kata mak. Ooo.. aku melopong. "Baik-baiklah. Nanti kitorang datang."


         Kami yang kat rumah pun rilek2 aje. Tengok drama tv3 Gemersik Kalbu, solat maghrib, lepak, makan. Tiba-tiba lepas isyak pukul 8.40 malam mak jerit, "Eh Nis, kak nim dah bersalin!" Ohhh emakku sangat excited sampai paksa aku pegi amek kereta kat surau dan jemput abah kat sana (abahku ni memang suka tinggalkan hp kat umah, so susahla nak contact dia kan). Nasib baik aku sempat tarik Aliah (my first niece) ikut aku pegi surau so senanglah budak tu panggilkan atok die.


          We stayed in Naluri for hours waiting for the baby. Kakak nampak lemah lagi dalam gembira2 tu. Kakak cerita, she only spent 2 hours to deliver the baby. Cuma sakitnya lebih lagi la tak macam lahirkan Ayra dulu. For me its good sebab kakak dipermudahkan kelahiran Aydin. Tak banyak masalah. Alhamdulillah.


          Dengan kelahiran Aydin, aku doakan semoga anak ini menjadi anak yang soleh dan berguna. Semoga aku menjadi makteh yang berjaya (eh???)

          "Asek anak buah je... bila anak sendiri pulakk?"   
           Zzzzz.

Assalamualaikum... Alhamdulillah mama lahirkan saya 
pukul 8.50pm @ 2.55kg. Saya dan mama sihat.


Yes.. of course you are a boy..


Hai... hari ni saya nak buat IC.. (13 Jan 2012)


Anak Abg G dan kakak dah jadi sepasang.. happy for them..
bahagia rasa. pelengkap keluarga.



           Entah dari mana aku berjangkit selesema, jadi aku perlu stay away 3meter from baby Aydin (sedih!). Dengan batuk teruk lagi. I'm very particular about my food and drinks all this while. Aku suka minum air suam je memanjang. Tapi Tuhan dah bagi sakit.. mungkin aku perlu rehat. And I suffer the bad health for 3 days tanpa MC. Sebab aku ada meeting on the following week. Meeting dengan client and engineer. Nak tak nak terpaksa la tahan. Balik kerja je, makan nasi, makan ubat, pastu tido awal. Tu je la kerja aku demi untuk menyihatkan badan.
           Dan baby Aydin pun kuning. Terpaksa ditahan di wad Pusat Perubatan Naluri untuk 3 hari. Kesian. Sekarang dah ok. Baby Aydin sihat dah.



May ALLAH bless all of us.

No comments: