my counter

ikut? silakan ^^v

Monday, January 4, 2010

blurbbs 2

balik dari cameron ni mcm2 kene wat.
from the rough infos, make it proper, put it into report and board.
not to mention the drawings: plan, 3d, elevation, sections

edison sudah buat kami pening kepala!
semua orang pun pening + stress + restless!! (aku pun,, lagi plak extend cuti - dari cameron singgah balik umah - sampai2 utm je keje aku sudah menunggu!)

nasib baik sangat dr. wan z kasi dateline for final presentation on this coming friday.
he didnt show up this morning - biasanya we got assembly and he will take attendance. tunggukan pulak RJ coz patutnya pagi ni our group ade presentation dengan external panel Ar. Shamsudin. tapi nasib baik, dia tak dapat datang. so we got some talk with RJ for 2 hours.
sebelah petang baru free. masing2 proceed wat keje sendiri.

aku kena wat 2 board; intro n chronology. aku balik awal pagi tadi dalam kul 3 lebih, tido dua jam, bangun subuh n sambung siapkan board. seronok sgt dah siap. dengan happynya aku kasi kat edison tadi n dia sambung buat board morphology.

senang jugak bekerja dengan edison ni. well-organized. dari sekecil2 benda sampai sebesar2 benda, semua diambil kira. he's a good leader. senang dibawa berbincang jugak. x pernah pun terbayang bekerja ngan die ni. yelah, beza langit ngan bumi kot. dia best student, best designer plak tuh. ni la yg dikatakan peluang n rezeki. peluang belajar dari org yg bagus.



skrg ni keje yg tinggal adalah sketches. aku baru wat 1 sketch. dah lama x sketch ni rasa kekok gakla. aku baru dpt cara terbaru utk sketch dengan senang. yela utk org mcm aku yg x pandai sgt sketch, ada la cara senang sket. untuk setiap gamba yg nk disketch, adjust sket brightness n contrast die supaya gamba dia jadi kabur2 but still can see the outline of the pic. pastu print out and ikut balik outline tuh.. dan akhirnya... jadilah sketch handmade yg sudah tentu betul dari segi proportion n shadow.



yehaa.. dah siap! hanya ambil masa kurang sejam utk amatur sketcher cam aku. :D

No comments: